KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMALARI
· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
· Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek,
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,
· Öz değerlendirmeleri yönetmek ve tespit edilen uygunsuzlukları üst yönetime bildirmek,
· İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,
· Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek,
· Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi) yönetmek,
· SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak, (Yazılı düzenlemeleri kontrol eder ve yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip eder.).
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,
· SKS çerçevesinde belirlenen komitelere (Kalite Yönetim Sorumlusu) üye olarak katılmak,
· Bakanlık verimlilik yerinde değerlendirme (hastane) kriterlerinin dokümantasyon işlemlerini takip etmek,
· Tespit edilen uygunsuzlukların ortadan kaldırılması hususunda bölüm sorumlularına liderlik etmek, kalite amaçlarının, hedeflerinin ve politikalarının belirlenmesinde üst yönetime öncülük etmek,
· Belirlenen hedef ve politikaları; Kalite Yönetim Sistemlerine uygun olarak kalite sisteminde tanımlamak, uygulamak, denetlemek ve korunmasını sağlamak,
· Bölümlere ilişkin tanımlanmış yazılı dokümantasyonları Kalite ve Hastane Yönetim Sistemlerine olan uygunluk açısından değerlendirmek ve onaylattırmak,
· Kalite Birimi dokümantasyon yapısının oluşturulmasını, güncelliğini ve sistem uygunluğunu sağlamak,
· Yılda bir kez ve gerektiğinde dokümanları gözden geçirmek, kontrolünü sağlamak, gerekirse revizyonlarını yapmak,
· Yeni dokümantasyon tasarılarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunun tespitini ve kontrolünü sağlamak,
· Kalite Sistem gereklerinin yerine getirilmesi çalışmalarında gereksinim duyulabilecek çalışma gruplarının oluşturulmasını, çalışmalarının denetlenmesini, danışmanlığının ve gerektiğinde başkanlığının yapılmasını sağlamak,
· Kurumun Kalite Politikası ve ilkeleri doğrultusunda yaratılan, yeniliklere açık, çağdaş ve yardımsever bir çalışma ortamını sürekli kalite iyileştirme çalışmaları ile daha da geliştirmek,
· Bölüm Sorumlularından gelen yeni kalite yaklaşımları ve uygulama önerileri konusunda üst yönetime öneri ve teklif götürmek,
· Kalite sorunlarının çözümü için üst yönetime danışmanlık yapmak,
· Kalite bilincinin tüm çalışanlarca anlaşılması için çalışmalarda bulunmak,
· Sağlık Bakanlığının yayınlamış olduğu tebliğ ve Hizmet Kalite Standartlarını takip etmek, gerekli düzenlemelerin yapılması için üst yönetim ile irtibata geçmek ve onaylanan değişikliklerinin takibini sağlamak,
· Kalite Birimi Toplantılarını, tüm komite ve ekip toplantılarını organize etmek.